Al 18-lea decembrie

Citeam mai devreme postari mai vechi de pe bloguri si deodata mi-am dat seama ca e 16 decembrie. Oamenii scriu despre Revolutie, despre ce a insemnat ea pentru fiecare. Cu siguranta revolutia a avut importanta, efecte si conotatii diferite pentru fiecare. Depinde ce erai inainte, ce ai devenit dupa, ce ti-a rezervat viata. Depinde de varsta, de asteptarile pe care le aveai, de cat esti de pesimist sau optimist. Eu prefer sa vad jumatatea plina a paharului. Nu pot sa inteleg oamenii care spun ca era mai bine inainte, ca nu s-a schimbat nimic. Sa fim seriosi. Lucrurile s-au schimbat radical, iar cei care sustin alceva fie aveau o viata buna inainte, fie erau complet ignoranti la lucrurile oribile care se petreceau prin tara.
Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc acum. Incercam in schimb sa-mi imaginez cum ar fi aratat Romania, eu, aceasta dimineata de duminica in lipsa revolutiei. E un exercitiu de imaginatie.
Am fi avut tot doua ore de program la tvr? Atunci probabil ca m-as fi uitat in momentul asta la desene animate...
Ar fi fost tot frig in casa? Deci as fi avut pulover pe mine.
L-as fi cunoscut pe dan? Nu. Pentru ca nu as fi facut facultatea pe care am facut-o, nu as fi cunoscut-o pe teodora, nu as fi fost la ziua ei....
Deci, nici nu as fi stat unde stau acum. Si casa in care as fi stat ar fi aratat complet diferit. As fi avut mileuri si bibelouri.
Si, cu siguranta, nu as fi scris pe blog...Ma intreb daca ar fi existat internet. Ar fi permis oare regimul comunist internetul, accesul liber la informatie, dreptul de a citi orice, de a scrie orice, de a comunica cu oricine? Mesu? Nu cred.
Eu as fi fost probabil altfel. Nu as fi vazut toate locurile pe care le-am vazut, nu as fi citit tot ce am citit, nu as fi intalnit aceeasi oameni. Cred ca as fi fost mai saraca.
Importanta uriasa a unui eveniment se reflecta cel mai bine in detalii. In lucruri marunte.

Niciun comentariu: