Dupa 21 de ani?

Aseara am fost la teatru. La Green Hours. Piesa cu doua personaje, casnicie ratata, 21 de ani fara rost. El a salvat piesa, ea, stridenta, falsa, enervanta. Ajungeai sa tii cu sotul. Finalul unei ore de teatru...mai jos..

SOTUL : Nu ma mai plictisi cu autoalintul asta stupid. Tu chiar nu vezi ce se intampla ? Nu vezi ca am ajuns la limita ? Am crize, ce sa fac ? Ce sa fac ? De parca tu ti-ai inchipui. Am ajuns de tot rahatul- stau si ma lamentez in fata uneia care nu are nici macar puterea sa ma aprobe; dar apoi sa ma mai si infrunte. O leguma, asta esti ! M-am insurat cu o leguma. Eu am nevoie de cineva care sa ma inteleaga; de asta am eu nevoie acum, pricepi ? (o zgiltiie) Tu pricepi ?
SOTIA : Dar tu pricepi ce se intampla cu mine ? Eu nu am nevoie de cineva care sa ma inteleaga ? Ce-mi pasa mie de problemele tale ? N-ai spus tu ca fiecare este vinovat de ceea ce i se intampla ? Ce vina am eu ca nu esti multumit ? Asta este treaba ta, nu a mea. Cum vrei sa ma port frumos cu tine cand tu esti atat de nesuferit ? Inainte eram o fata isteata, acum sunt o leguma, asa ? Eu sunt o leguma si tu desteptul ala neinteles care cauta compasiune. Stii ceva, nu fii cabotin. Poate la amante tine, dar cu mine nu merge.
SOTUL : Asta este cea mai proasta veste pe care am auzit-o vreodata.
SOTIA : Ce sa zic, te-ai inecat in butoiul cu smecherii.
SOTUL : Esti o proasta ! Daca ai stii cat esti de proasta te-ai urca pe bloc si ti-ai da drumul cu zambetul pe buze.
SOTIA : Ba tu esti prost. Si pe deasupra si porc. Stii ce, hai mai bine s-o lasam dracului balta !
SOTUL (nepotolit): Intr-o zi am sa te las naibii balta si-o sa-mi iau lumea in cap. Bani am, ce rost are sa-i dau pe curul tau, cand pot sa-mi petrec restul zilelor calatorind... si FARA TINE !!! Toata viata mi-am dorit sa calatoresc, sa vad lumea, sa-i descopar misterele...
SOTIA : Du-te invartindu-te !
SOTUL : Te bag in ma-ta ! Tu cu mine nu vorbesti asa.
(amandoi se ridica si se apropie unul de celalalt, deasupra mesei)
SOTIA : Da' ma-ta ce are ?
SOTUL : Tu ma injuri pe mine ?!? Pe mine ?!? Vaca dracului ! (o loveste)
SOTIA (replica): De ce dai boule ? Porc imputit !!!
SOTUL (o loveste metodic) :Ca sa ai, vita ! Nu, asa nu se mai poate...
SOTIA (isi acopera fata cu bratele): Nu da ! Nu da ! Tampitul dracului ! Bestie !!!
SOTUL : Mai vrei ? Zii ma, mai vrei ? Plangi, a ? Plangi ca n-ai avut noroc. Plangi...
(sotia il apuca disperata de maini; cei doi se lupta pana la caderea cortinei; dialogul este insotit de strigate si gemete)
SOTIA : Ti-aduci aminte seara cand ne-am cunoscut ?
SOTUL : Desigur. Te-am intrebat, "dansezi ?".
SOTIA : Si am raspuns, "da, dansez".
SOTUL : Ti-am spus, "esti noua pe-aici; nu te-am mai vazut".
SOTIA : Ha, ha, ti-am spus, "da, sunt noua; nu aveai cum sa ma vezi".
SOTUL (nu se mai scobeste intre dinti; in schimb o loveste temeinic in cap):Ti-am spus, "O-ho! esti isteata; imi plac fetele istete".
SOTIA : Eu ti-am spus, "mie nu".
SOTUL : Te-am intrebat, "de ce ?".
SOTIA : Ti-am raspuns - tii minte ce ti-am raspuns ? - " sfarsesc intotdeauna prost".
SOTUL : da, dar eu ti-am spus, " cu mine orice fata nu poate fii decat fericita".
SOTIA : Eu nu m-am lasat, " mai putin eu".
SOTUL : Nu ti-a mers, "repet, cu mine orice fata poate fii fericita".
SOTIA : Si te-am intrebat, "ce te face sa crezi asta ?'.
SOTUL : Si ti-am raspuns, " ma cunosc foarte bine, atata tot. Stiu cine sunt, ce vreau si cine merita sa mi se alature".
SOTIA : Si muzica suna atat de frumos...
SOTUL : Si muzica suna atat de frumos... (o tranteste pe jos)
SOTIA : Mi-ai spus, "ai gusturi".
SOTUL : Si tu, "am, multumesc".
SOTIA : Atunci m-ai invitat afara; mi-ai spus, "ai incredere, nu incerc sa profit de tine".
SOTUL (ia cutitul de pe masa; incepe sa o intepe) : Iar tu m-ai surprins, "nici nu mi-am inchipuit; mergem ?".

3 comentarii:

dan spunea...

mda ...piesa de rahat :)

Leeloo spunea...

haha frumos mod de a depana amintiri

Roxana spunea...

:d...yeep