Pungile cu nume

Exista o categorie de femei, nu stiu cum sa le numesc, care cred ca gradul lor de "modernism", de "cool" este direct proportional cu marca de pe punga.
Sa ma explic. In fiecare zi vad reprezentante ale sexului frumos tinand cu mandrie in mana o "punga cu nume" (mango, zara, dior, etc.). Oricat ar fi de sifonata, de creponata, marturisind de la prima privire ca nu este vorba de un produs abia achizitionat, ci de o punga veche si refolosita, doamnele respective nu vor cu niciun chip sa renunta la ea. De cateva ori mi-am aruncat privirea in punga purtata cu atata demnitate si am descoperit pachete de mancare, napolitane, o sticla de suc, o carte sau orice alt produs din cele pe care le luam cu noi la scoala sau la munca.
In loc sa stea intr-o geanta sau intr-o banala punga, produsul sta ascuns in punga de hartie cu nume.
Ma intreb, oare doamnele respective chiar cred ca are vreo importanta ca iti tii sticla de suc intr-o punga dior? De multe ori este de ajuns sa te uiti dincolo de punga pentru a-ti da seama ca posesorul ei nu cumpara de la un magazin de firma decat cel mult o data pe an si ca cel mai probabil a primit punga la o zi de nastere, cadou.
As vrea sa ma pot duce la ele sa le marturisesc ca stiu adevarul, ca punga e sifonata si urata si ca ele pana una alta sunt penibile.
Acu vreo 2 ani, o fosta colega isi cumparase ceva de rontait de la carrefour. O cioco, un sandvis..nimic special. Spre surpriza mea, inainte de a se intoarce la birou a bagat punga de plastic de la carrefour intr-o eleganta punga de hartie Nina Richi. Vazandu-mi privirea, mi-a explicat ca nu se poate intoarce in birou cu o punga de la carrefour pentru ca imaginea ei ar avea de suferit si ar pierde iremediabil cel putin 30% din respectul colegilor. Lucra la Elle.
Bineinteles.

3 comentarii:

ina bixade spunea...

Ce ciudat, aiurea, in neregula:), cita atentie se acorda acolo unui fapt, care aici este trecut cu vederea si pun pariu ca nimeni nu se gindeste la ce anume o persoana de pe strada are in sacosa, fie ea de la Zara sau Gucci-Bucci:), sau de ce poarta plasa-sacosa respectiva, considerind-o snoaba, sau mai stiu eu cum, mai ales cind descopera continutul sacosei. Si aici vezi gagici care isi duc lunch-ul sau papucii de schimb ptr. office, in cite o plasuca de hirtie, practica, usor de purtat, (asta fiind motivul intrebuintarii, de fapt si nicidecum ptr. o imagine, Doamneee, ajutooor:)) pe care scrie cine stie ce marca, dar efectiv, nu m-am gindit vreodata ca o face din fitze sau snobism. Incredibil...sistemul de valori din Romania este nul inca o data si la fiecare pas constat ca ar fi un infern sa mai traiesc acolo.M-as fi abtinut sa comentez la acest topic, insa este al doilea de acest gen pe care il gasesc, si Voila! asta e reactia mea, in cele din urma, nu m-am putut stapini sa nu ripostez:) Nu am vrut sa fiu nepoliticoasa si nu o lua direct si PERSONAL, dar pur si simplu a trebuit sa get it off my chest. Sa fiu sigura ca nu e ofensiv acest mesaj, imi cer scuze anticipat and it's fine with me daca bagi delete la my comment:) Fiind un blog open to public, mi-am permis sa las comentariu. Thank you! Ina B

Roxana spunea...

Buna Ina,
Nu ma supar deloc ca ai comentat,Doamne fereste. De fapt chiar imi pare bine.
Si nici nu am o problema cu opiniile care sunt opuse parerii mele.
Revenind la ce ai spus,sunt convinsa ca si la bucuresti si la NY exista femei care poarta pungile respective din pura comoditate. Dar sunt la fel de sigura ca cel putin jumatate dintre pustoaicele pe care le vad cu astfel de pungi nu le folosesc pentru ca este comod, ci pentru ca au un nume,ca pe o declaratie in fata colegilor, prietenilor, oamenilor din jur, subliniind
o diferenta intre ele, cele care au pungi de firma, si cele care isi pun papuci, sadvisul in pungi de plastic de exemplu, sau in geanta.Sunt convinsa ca nu esti de acord cu mine si este dreptul tau. Daca era vorba doar de comoditate, puteau folosi o banala punga de hartie, fara nume, o banala punga de cadou. In ceea ce priveste privitul in punga omului, nu intelege ca fac asta zilnic :)) M-am uitat de cateva ori din pura curiozitate "sociologica", in spiritul investigatiei.
Trecand dincolo de subiectul in discutie, nu stiu ce experiente ai avut tu in romania sau de ce ai ajuns sa ai o parere atat de proasta despre sistemul de valori de aici. Ca si mine, tu faci greseala de a generaliza.
Sigur, exista probleme, lipsuri, noi valori, dar nu cred ca situatia este atat de ingrozitoare si mai ales fara speranta cum lasi tu impresia :)
In rest, iti doresc un Craciun fericit (se apropie) :)

dan spunea...

dupa revolutie au disparut punga de 1 leu si sacosa din panza. au fost inlocuite cu punga cu reclama pe ea. la momentul respectiv erau pungi cu L&M.

evident ca romanul nu s-a multumit sa poarte doar o punga ordinara cu L&M pe ea. romanul a evoluat la haine de firma. au aparut blugii "originali". (chiar erau legende urbane referitoare la blugii orginali. pe blugii origniali se aprindeau brichetele. blugii origniali nu luau foc. blugii originali aveau o stampila undeva in interior.)

ma rog ...romanul a inceput incet incet sa poarte eticheta pe afara inceercand sa arate ca "s-a ajuns".

acum e aiurea si de prost gust sa umbli cu eticheta atarnand, insa punga arata de unde iti iei hainele. e un mic statement daca vrei: ai punga cu christian dior pe ea, rezulta ca folosesti produsele respective.

asta e de fapt problema. punga aia cu zara sau gucci-bucci inlocuieste eticheta purtata pe afara.